ȘTIAȚI:
Că Isus le-a promis ucenicilor Săi, că se va întoarce personal pe pământ și îi va primi la Sine, pentru ca acolo unde este El (în cer) să fie și ei (Ioan 14:3; 17:24)?
Că Dumnezeu nu a plănuit să convertească lumea înainte de a Doua Venire a lui Isus, ci mai degrabă „să ia dintre ei [din fiecare neam, națiune, etc. — Apocalipsa 5:9, 10] un popor pentru Numele Lui” (Faptele 15:14), să domnească peste pământ împreună cu El în Împărăția Sa de 1000 de ani, pentru a binecuvânta, judeca și converti lumea (Faptele 17:31; Apocalipsa 3:21; 20:4, 6; Matei 19: 28; 1 Corinteni 6:2)?
Că atunci când Isus, la a doua Sa venire, își ia marea Sa putere și începe să domnească, națiunile sunt „mâniate”, departe de a se converti — „Când va veni Fiul omului, va găsi El [în greacă] credință [adevărata Evanghelie] pe pământ” (Luca 18:8; 1 Timotei 4:1; 2 Timotei 3:1-8, 13; 2 Petru 3:3, 4; Psalmii 2:1-12; Apocalipsa 2:26, 27; 11:17-19; 19:11-21)?
Că, la Prima Venire a Sa, Isus și-a dat viața umană perfectă ca o Răscumpărare (un preț corespunzător) pentru Adam și neamul din coapsele sale (Matei 20:28; Marcu 10:45; Romani 5:12-21; 1 Timotei 2:5, 6; Osea 13:14) și a deschis Bisericii o cale nouă și vie, către viața nemuritoare, natura divină (Ioan 14:1-6; 2 Timotei 1:10; Evrei 3:1; 10:19, 20; 2 Petru 1:4)?
Că la a Doua Sa Venire, o perioadă de 1000 de ani, Isus înalță mai întâi Biserica aleasă, Mireasa Sa (1 Corinteni 15:50-54; 1 Tesaloniceni 4:15-17; 2 Timotei 4:8), și Marea Mulțime, „fecioarele, însoțitoarele ei” (Psalmii 45:14, 15; Apocalipsa 7:9-17), și restul aleșilor (Psalmii 45:16; Isaia 32:1; Luca 13:28), și apoi binecuvântează pe toți ceilalți („rămășița”) ai omenirii, pe cei nealeși (inclusiv pe cei treziți din morți) – Ioan 5:28-29, ASV; Daniel 12:2), în „timpurile restituirii [restaurării, ASV] tuturor lucrurilor, pe care Dumnezeu le-a spus prin gura tuturor sfinților Săi profeți de când a început lumea” (Fapte 3:19-24; 15:16, 17; Isaia 35:1-10)?
ȘTIAȚI:
Că co-moștenitorii lui Cristos, Biserica, ca parte a Seminței lui Avraam, Îl vor ajuta în „timpuri de restabilire” la binecuvântarea „tuturor familiilor pământului”, dând „ oricui voiește să ia apa vieții în dar” (Romani 8:17; Geneza 12:3; 22:18; Fapte 3:25; Galateni 3:8, 16, 29; Apocalipsa 22:17)?
Că, deși Dumnezeu nu acordă o a doua șansă nimănui din rasa lui Adam, El dă tuturor o ocazie deplină și completă de viață veșnică – dacă nu în această viață, atunci în timpurile Restituirii – pentru că Isus a gustat moartea „pentru fiecare om” și „veștile bune ale marii bucurii vor fi pentru tot poporul” (Evrei 2:9; Luca 2:10, 32; 3:6; Ioan 1:9, 29; 12:32; 1 Timotei 4:10; 1 Ioan 2:2)?
Că Cristos „trebuie să domnească [în Domnia Sa de 1000 de ani], până va pune pe toți dușmanii sub picioarele sale. Ultimul dușman nimicit va fi moartea [Adamică]” (1 Corinteni 15:24-26; Apocalipsa 21:4)?
Că Isus a fost „omorât în trup” pentru viața lumii (Ioan 6:51), dar a fost înviat, născut din morți (1 Corinteni 15:20; Coloseni 1:18), nu ca o ființă umană, ci ca o ființă spirituală (1 Petru 3:18, ASV; 1 Corinteni 15:45, 50; 2 Corinteni 3:17; 5:16), mult mai presus decât îngerii (Efeseni 1:20-22; Filipeni 2:8-11), în imaginea exactă a persoanei lui Dumnezeu (Evrei 1:3-5), invizibilă pentru ochii oamenilor („pe care niciun om nu l-a văzut, nici nu îl poate vedea” – (1 Timotei 6:16; 1:17; Ioan 1:18; 5:37) și capabil să vină și să plece ca vântul (Ioan 3:6, 8)?
Că în timp ce ființele spirituale în starea lor normală sunt invizibile pentru ochii oamenilor, li s-a permis să se materializeze în corpuri umane, iar apoi să se dematerializeze. De exemplu, îngerii care i-au apărut lui Avraam, Ghedeon etc. (Geneza 18:2; Judecători 6:12, 21)?
Că în mod similar, Isus, ca ființă spirituală, le-a apărut ucenicilor Săi după învierea Sa în diferite corpuri sau forme trupești (Marcu 16:12), cu haine create potrivit (soldații Îi luaseră hainele — Matei 27:35): de ex. , ca grădinar (Ioan 20:11-18); ca un călător străin (ucenicii mergând spre Emaus L-au cunoscut numai după ce a frânt pâinea cu ei, după care s-a dematerializat și a dispărut – Luca 24:13-35); ca unul cu semnele cuielor în mâini și picioare (Ioan 20:25-29); ca cineva care caută pește etc. (Ioan 21:1-14; Matei 28:16, 17)?
ȘTIAȚI:
Că numai ca ființă spirituală, Isus a putut intra în camera unde se adunaseră ucenicii Săi cu ușile închise de frica iudeilor, când S-a materializat într-un corp uman, a mâncat hrană materială (cum făcuse în zilele lui Avraam – Geneza 18:8), i-a făcut să-i simtă trupul și le-a spus: „un duh [care, de când a înviat, El este – 2 Corinteni 3:17] nu are carne și oase [cum a creat El atunci și acolo pentru a li se arăta], după cum mă vedeți pe mine că am, [evident carnea, oasele, îmbrăcămintea etc., nu ar fi putut trece prin pereții sau ușile camerei închise, deși o ființă spirituală, care nu avea astfel de piedici, ar fi putut face acest lucru – Ioan 3:8]” – demonstrând astfel, înainte să se dematerializeze, că El era cu adevărat prezent (Ioan 20:19-23; Luca 24:36-48)?
Că Isus nu s-a materializat întrun corp uman, când i s-a arătat lui Saul, iar lumina gloriei din trupul Său spiritual (Filipeni 3:21) l-a lovit pe Saul, orbindu-l, fiind nevoie de o minune mai târziu pentru a-i restabili parțial vederea (Fapte 9:1- 18; 2 Cor. 12:7; Gal. 4:13-15)?
► Că prima etapă a celei de-a doua veniri a lui Isus, parousia (prezența) Sa, este secretă („ca un hoț în noapte” – Apocalipsa 16:15; Luca 21:34-36; 2 Petru 3:10), în care lumea nu este conștientă de aceasta (Luca 17:26-30; Matei 24:37-39; cuvântul grecesc parousia, care înseamnă prezență ― vezi nota marginală ASV ― este aici tradus greșit venirea, dar despre care poporul adevărat al lui Dumnezeu știe prin cronologia Bibliei și profeții (multe împliniri) și semnele vremurilor (1 Tesaloniceni 5:1-5)?
► Că astfel El vine „în același fel” cum a plecat la înălțarea Sa (Fapte 1:11), adică în liniște, fără nicio mare demonstrație, necunoscut lumii, dar cunoscut doar ucenicilor Săi adevăraț (de reținut, că acest verset nu afirmă că El va veni în aceeași formă sau același corp, ci numai în același fel)?
► Că Isus a spus înainte de răstignirea Sa: „Încă puțin și lumea nu Mă va mai vedea” (Ioan 14:19), și de aceea ei nu-L vor mai vedea niciodată cu ochii lor fizici, deși în a doua etapă a celei de-a doua venire a Sa, epihaneia (manifestare) Sa sau apokalupsis (descoperirea), ei Îl vor vedea, cu percepția mintală, „venind pe norii cerului [încercările severe ale Necazului cel Mare] cu putere și mare glorie” (Luca 21:27; Matei 24 :21, 30)?
ȘTIAȚI:
► Că, pe măsură ce Isus este revelat lumii în a doua Sa venire, în cele din urmă „fiecare ochi îl va vedea [îl va discerne mental, îi va recunoaște prezența, puterea și autoritatea în distrugerea imperiului lui Satan și stabilirea Împărăției Sale pe pământ.]” (2 Tesaloniceni 1:7, 8; Apocalipsa 1:7)?
► Că, profeția biblică, cronologia și semnele vremurilor arată că acum ne aflăm în „timpul sfârșitului” cu marea lui creștere a cunoștințelor și a călătoriilor și a timpului lui de necaz fără precedent (Daniel 12:1, 4, 9,10; Luca 21:25-27; Iacov 5:1-8)?
► Că „în zilele acestor regi,” guvernele pământești prezente, reprezentate în degetele de la marea imagine a lui Daniel, Dumnezeu distruge imperiul lui Satan și stabilește domnia Lui dreaptă pe pământ (Daniel 2:35, 44; Psalmii 46:1-11; Țefania 1:15-18; 3:8, 9; 2 Petru 3:7-13)?
► Că „Evanghelia Împărăției a fost predicată în toată lumea, pentru mărturie [nu pentru a converti]”, așa că sfârșitul Veacului este aici (Matei 24:14; 13:39)?
► Că unul dintre multele semne care indică a Doua Venire a lui Isus și Împărăția Sa de pace este întoarcerea lui Israel în țara lor, pregătitoare pentru acceptarea lui Mesia și marile binecuvântări asupra lor și a neamurilor (Zaharia 8:1-23; 12:9,10; 14:16-21; Matei 23:39; Isaia 2:2-4; Ieremia 23:5-8; 24:6, 7; 30:7-11, 18-24; 31:8-12, 27-34; Amos 9:11-15; Romani 11:25-29)?
Spelling error report
The following text will be sent to our editors: