STUDIUL I
TIMPURILE ȘI SEZOANELE STABILITE DIVIN
1. Ce caracteristici ale Programului Divin sunt tratate în Volumul 2 din „Studii în Scripturi”? P. 13, ¶ 1.
2. Ce îndemn se datorează acum celor încă loiali, deși somnoroși copii ai Împărăției? P. 13, ¶ 2.
3. De ce o înțelegere aprofundată a Planului Veacurilor este o condiție prealabilă pentru aprecierea timpurilor și anotimpurilor stabilite de Dumnezeu? P. 14, ¶ 1.
4. De ce ar trebui să ne așteptăm să fie revelat mai mult adevăr în secerișul acestui veac decât în timpurile trecute? P. 14, ¶ 2.
5. Care este metoda potrivită de interpretare a profeției? P. 15, ¶1.
6. Care este caracterul mărturiei Scripturii cu privire la timpuri și sezoane și ce impresie face această cunoaștere asupra cercetătorului studios și reverențios? P. 15, ¶ 2.
7. Ce găsim în ceea ce privește durata „secerișului” Evanghelic și care sunt câteva dintre multele evenimente mari și minunate care vor avea loc în această perioadă? P. 15, ¶ 3.
8. Ce atitudine a minții și a inimii este necesară pentru a primi mărturia profețiilor, așa cum este prezentată în acest volum? Și care este în mod evident obiectivul pentru care au fost intenționate aceste profeții acum în desfășurare? P. 16, ¶1.
9. De ce ar trebui cei cărora li s-a permis să vadă marele plan al veacurilor al lui Dumnezeu să fie deosebit de nerăbdători să învețe orice a fost revelat cu privire la timpuri și sezoane? P. 17, ¶ 1.
10. Îi displace lui Dumnezeu un asemenea interes? Dacă nu, de ce nu a satisfăcut El dorințele profeților și apostolilor în acest sens? P. 17, ¶ 2. 11. Ar trebui oare dorința de a înțelege profețiile să fie considerată o investigare necorespunzătoare a tainelor lui Dumnezeu? Care este singurul motiv sigur de luat în ceea ce privește interpretarea profeției? Care a fost metoda lui Dumnezeu de a-și dezvălui Planul, atât în detaliu, cât și în general? P. 17, ¶ 3.
12. Care au fost răspunsurile Domnului nostru către ucenicii care L-au întrebat despre timpul stailirii Împărăției? P. 18, ¶ 1.
13. Care este interpretarea populară, dar eronată, a lui Marcu 13:32, 33, 37? Și cum ar trebui explicate aceste cuvinte? P. 18, ¶ 2.
14. Ce indică aceste cuvinte ale Domnului cu privire la metoda Tatălui de a executa marea Sa lucrare? P. 19, ¶ 1.
15. Ar trebui să înțelegem din răspunsurile lui Isus către ucenicii Săi că El i-a mustrat și a interzis orice interes și cercetarea acestor subiecte? Care a fost semnificația îndemnului Său de a „lua seama” și de a „veghea”? P. 19, ¶ 2.
16. Care a fost experiența celor care au vegheat de-a lungul veacului și care va fi partea celor care vor trăi la „timpul potrivit” și vor veghea? Ce înseamnă neglijarea vegherii? P. 19, ¶ 3.
17. Cum atrage Sf. Petru atenția asupra timpurilor și sezoanelor și la ce se referă el în 2 Pet. 1:16? Care este îndemnul lui din 2 Pet. 1:19? P. 20, ¶ 1.
18. Care este declarația Sfântului Pavel cu privire la timpuri și perioade? 1 Tes. 5:1-4; P. 20, ¶ 2.
19. De ce avantaj în ceea ce privește timpurile și sezoanele s-a bucurat poporul Domnului în comparație cu lumea? Citați exemple scripturale. P. 21, ¶ 1.
20. Ce asigurare ne este dată în Amos 3:7? P. 22, ¶1.
21. De ce Sf. Pavel declară atât de hotărât că „voi, fraților” veți ști cu privire la timpuri și sezoane când se cuvine? 1 Tes. 5:5; P. 22, ¶ 2.
22. Care este semnificația pentru „voi” și „ei”, așa cum le folosește Apostolul în această legătură? P. 22, ¶ 3.
23. Ce indică ignoranța timpurilor și sezoanelor? P. 23, ¶ 1.
24. Au înțeles profeții importanța deplină a profețiilor lor? Care este mărturia lor în această privință? P. 23, ¶ 2.
25. Cum ilustrează în mod adecvat o închizătoare cu Cifru Programat aranjamentul divin al profețiilor de timp? Și cum ne „deschide” Domnul Isus trăsăturile temporale ale Planului Divin? p. 23, ¶ 3; P. 24, ¶ 1.
26. Cum se potrivește această ilustrație a Cifrului Programat cu întregul Plan al lui Dumnezeu? P. 24, ¶2.
27. Cum s-a manifestat înțelepciunea divină prin a păstra timpurile și sezoanele ascunse în trecut și dezvăluindu-le în acest „timp al sfârșitului”? P. 25, ¶ 1.
28. Ce Scripturi indică faptul că Dumnezeul nostru este un Dumnezeu al ordinii? P. 25, ¶ 2.
29. De ce au fost date profețiile timpului? P. 25, ¶ 3.
30. Faptul că majoritatea creștinilor sunt indiferenți în ceea ce privește studiul profețiilor timpului este vreun motiv pentru cei care „iubesc arătarea Lui” să cadă într-o stare similară de încropeală? P. 26, ¶ 1.
31. Care este semnificația declarației profetului Isaia referitor la „ambele case ale lui Israel”? Isa. 8:14; P. 26, ¶ 2.
32. Care sunt principalele elemente esențiale pentru înțelegerea corectă a profeției și a semnelor timpurilor? P. 27, ¶ 1.
33. Care a fost contrastul dintre atitudinile „israeliților cu adevărat” și ale fariseilor în „secerișul” Veacului Iudeu? P. 27, ¶ 2.
34. Cum își găsesc acestea paralele la sfârșitul Veacului Evanghelic? P. 28, ¶1.
35. Care este marea importanță a cunoașterii timpurilor și sezoanelor? P. 28, ¶ 2.
36. De ce studiul timpului profetic atrage după sine un anume dispreț? P. 29, ¶ 1.
37. Care a fost cauza comună a eșecului adventiștilor atât în cazul primei veniri, cât și al celei de-a doua venire? p. 29, ¶ 2; P. 30, ¶ 1.
38. Au fost profețiile timpului menite să alarmeze sau să convertească lumea? Dacă nu, care a fost evident scopul Domnului în a le dărui? p. 30, ¶ 2; P. 31, ¶ 1.
39. Care a fost eroarea adventiştilor-doi care a dus la dezamăgirea lor? Și care a fost cauza principală a eșecului lor de a înțelege profețiile? P. 31, ¶ 2.
40. În încercarea lor de a forța toate perioadele profetice la o singură zi oișnuită de încheiere, cum au gestionat adventiştii profețiile de timp? Dimpotrivă, ce metodă este urmată în studiul nostru actual al timpurilor și sezoanelor? P. 32, ¶ 1.
STUDIUL II
CRONOLOGIA BIBLIEI
1. Ce marchează data 1872 d.Cr.? Și de ce este cunoașterea cronologiei baza necesară pentru examinarea perioadelor profetice? P. 33, ¶ 1, 2.
2. Cum a fost estimată în mod diferit durata timpului de la crearea omului? Și care a fost metoda de calcul științific (?)? p. 33, ¶ 3; P. 34, ¶ 1.
3. De ce astfel de calcule par foarte nesigure pentru o minte neștiințifică? p. 34, ¶ 2; P. 35, ¶ 1.
4. Ce informații ne oferă istoria omenirii cu privire la acest subiect al cronologiei? Și doar unde poate fi găsită vreo relatare coerentă și rezonabilă a primilor trei mii de ani ai omului pe pământ? P. 35, ¶ 2.
5. În afară de Biblie, ce mijloace are lumea pentru a-și urmări cronologia și care este cea mai veche dată înregistrată? P. 36, ¶ 1.
6. Cu excepția evreilor, care este situația înregistrărilor cronologice printre națiunile antice? p. 36, ¶ 2; P. 37, ¶ 1.
7. Ce contrast remarcabil este prezentat de istoria cuprinsă în Scripturile ebraice? P. 37, ¶ 2.
8. Descrieți caracterul Cronologiei Bibliei. Unde se termină? Ce este „harta întregii istorii”? P. 37, ¶ 3.
9. Prin urmare, la ce ar trebui să ne așteptăm de la Biblie în ceea ce privește cronologia? P. 38, ¶ 1.
10. Sunt timpurile și sezoanele lui Dumnezeu exprimate într-un limbaj clar și inconfundabil? Dacă nu, în ce fel sunt oferite și numai ce clasă le poate aprecia? P. 38, ¶ 2.
11. Care este diferența dintre versiunile Septuagintă și Ebraică ale Vechiului Testament și de ce este Ebraica preferabilă ca autoritate? P. 39, ¶ 1.
12. Afirmă Biblia în mod direct că a șaptea mie de ani va fi perioada domniei lui Cristos pe pământ? Dacă nu, ce temeiuri rezonabile și biblice există pentru o astfel de credință? P. 39, ¶ 2.
13. Ce am învățat anterior referitor la termenul zi și cum se aplică acest lucru la „Ziua Domnului”? P. 40, ¶ 1.
14. Ce am învățat din Scriptură cu privire la caracterul zorilor Mileniului sau Zilei Domnului? P. 40, ¶ 2.
15. Care este starea generală a lumii, mai ales din 1873, și cum corespunde această stare de lucruri cu profețiile? P. 41, ¶ 1.
16. Este cronologia valoroasă doar în indicarea epocii a șaptea sau a Mileniului? Care este relația dintre cronologie și profeție? P. 41, ¶ 2.
17. De ce studiul nostru despre cronologie este numit Cronologia Bibliei? Și ce dovezi ale supravegherii divine se manifestă în această cronologie biblică? P. 42, ¶ 1.
18. Dați o declarație scurtă a cronologiei de la crearea lui Adam până în anul lumii 6000, sau 1872 d.Cr. P. 42, ¶2.
19. Este Cronologia Bibliei a Vechiului Testament fără vreo întrerupere? P. 42, ¶ 3.
20. Verificați, cu Biblia în mână, cronologia de la crearea lui Adam până în ziua în care a secat potopul lui Noe, o perioadă de 1656 de ani. p. 43.
21. Examinați și dovediți cronologia de la potop până la Legământul cu Avraam, o perioadă de 427 de ani. P. 44, ¶ 1.
22. Ce dificultate este întâmpinată în urmărirea cronologiei de la Legământul cu Avraam până la darea Legii și cum a fost acoperită în mod divin această întrerupere? P. 44, ¶ 2.
23. Cum este stabilită data Legământului cu Avraam ca punct de plecare pentru această perioadă? P. 44, ¶ 3.
24. Când i-a propus Iehova Dumnezeu lui Avraam legământul și care a fost clauza cerută înainte ca legământul să poată fi încheiat în realitate? Prin urmare, ce dată este fixată de moartea lui Terah? Care a fost prima trăsătură a Legii mozaice; si cand a fost instituită? P. 45, ¶ 1.
25. Care Scripturi arată data Ieșirii copiilor lui Israel din Egipt? P. 46, ¶ 1.
26. Armonizați contradicția aparentă din declarațiile lui Moise și ale sf.Pavel cu privire la perioada de la Legământul cu Avraam până la Exod și darea Legii, așa cum este notat în Ex. 12:40-42 și Gal. 3:17. p. 46, ¶ 2; P. 47, ¶ 1, 2.
27. Cum găsim perioada de la Exod până la împărțirea Țării Canaanului între triburile lui Israel? P. 47, ¶ 3, și P. 48, nota de subsol
28. De ce este perioada Judecătorilor cea mai dificilă din Cronologia Bibliei și cum a fost rezolvată problema în mod divin? P. 49, ¶ 1 – 3.
29. Urmăriți perioada Împăraților, 513 ani. p. 50.
30. Cât timp a durat pustiirea Țării? Și unde se oprește Cronologia Bibliei? P. 51, ¶ 1.
31. Care este durata perioadei de la restaurarea evreilor la Ierusalim sub Cirus până în anul 1 d.Cr.? P. 51 ¶ 2.
32. Câți ani sunt de la creare până la începutul erei creștine? Câți mai sunt necesari pentru a completa 6000 de ani și ce an d.Cr. este marcat astfel? P. 51, ¶ 3.
33. Pe scurt, cum diferă cronologia de mai sus de cea a episcopului Usher, dată ca notă marginală la versiunea comună a Biliei? P. 51, ¶ 4.
34. Unde face Usher o greșeală de 18 ani? P. 52, ¶ 1.
35. Cum apare diferența de 4 ani a lui Usher? P. 52, ¶ 2.
36. Unde se gaseste diferenta de 2 ani? P. 52, ¶ 3.
37. Cum pot fi explicate aceste diferențe? P. 52, ¶ 4.
38. Ce eroare din 1 Împărați 6:1 l-a condus pe Usher la o greșeală de 100 de ani? P. 53, ¶ 1.
39. Cum a înlăturat Domnul astfel de erori? P. 53, ¶ 2.
40. Deci, atunci când Usher dă anul 1 d.Cr. ca anul 4005 de la crearea lui Adam, ce an ar trebui să fie, conform Cronologiei Bibliei? P. 53, ¶ 3.
41.În concluzie, unde ne aflăm în scurgerea vremii? P. 54, ¶ 1.
42. Când a început Biserica să calculeze timpul de la nașterea lui Cristos? Și cum ar afecta această dată, dacă ar fi plasată incorect, cronologia noastră biblică? Dați o ilustrație a acestui lucru. p. 54, ¶ 2; P. 55, ¶ 1.
43. Ce eroare cu privire la nașterea Domnului nostru este acceptată în mod obișnuit de învățați? Și ce spun Scripturile despre acest lucru? P. 55, ¶ 2.
44. Ce motiv este dat pentru afirmația că Domnul nostru s-a născut cu patru ani înainte de data general acceptată d.Cr.? p. 55, ¶ 3; P. 56, ¶ 1.
45. Doar în ce condiții o eclipsă de lună s-ar dovedi valoroasă în determinarea unei date? P. 56, ¶ 2.
46. Care au fost faptele cu privire la eclipsele de lună din anul 4 î. Cr.și anul 1 î. Cr, respectiv? P. 57, ¶ 1.
47. Care este conflictul de opinii între învățați cu privire la data morții lui Irod și ce înseamnă aceasta? P. 57, ¶ 2, 3.
48. Care sunt primii pași care trebuie făcuți în căutarea datei nașterii Domnului nostru din dovezile Scripturii? P. 58, ¶ 1, 2.
49. Cu cât era Ioan Botezătorul mai mare decât Isus? Și când și-a început Ioan misiunea, conform cu Luca 3:1? P. 58, ¶ 3.
50. În ce dificultate sunt conduși cei care plasează data nașterii lui Isus în anul 4 î. Cr, în eforturile lor de a-l armoniza cu declarația lui Luca cu privire la al cincisprezecelea an al lui Tiberiu Cezar? Și care sunt faptele istorice referitoare la datele domniei lui Tiberiu? P. 58, ¶4 până la P. 60, ¶ 1.
51. Care este, prin urmare, concluzia noastră cu privire la data din Luca 3:1 și cum stabilește aceasta în mod cert și fără echivoc data nașterii lui Isus? P. 60, ¶ 2.
52. Care este dovada că Isus a fost răstignit vineri, 3 aprilie, anul 33 d.Cr.? Și cum demonstrează datele lui Usher că a fost nevoit să admită anul 33 d.Cr. ca dată a răstignirii? P. 60, ¶ 3.
53. Cum se dovedește data nașterii lui Isus, prin data răstignirii Sale și durata misiunii Sale, că a fost aproximativ 1 octombrie, anul 2 î.Cr.? P. 61, ¶ 1.
STUDIUL III
ÎMPLINIREA PROFEȚIEI TIMPULUI LA ÎNTÂIA VENIRE A LUI CRISTOS
1. În profeția cui sunt menționate cele „șaptezeci de săptămâni”? Citiți Daniel 9:23-27 și expuneți-vă în legătură cu aceasta. P. 63, ¶ 1, 2.
2. Ce parte a Veacului Iudeu este marcată în mod special de această profeție? P. 64, ¶ 1.
3. Care este particularitatea acestei profeții și de ce este esențial să stabilim în mod clar împlinirea ei? P. 64, ¶ 2.
4. Care fusese caracterul viziunilor anterioare ale lui Daniel, descrise în capitolele 2, 4, 7 și 8? Și de ce era el deosebit de preocupat de Israel la momentul la care se face referire în capitolul 9? P. 64, ¶ 3.
5. Cum a fost indicat punctul de plecare al celor „șaptezeci de săptămâni”? Și ce evenimente aveau să se întâmple în această perioadă? P. 65, ¶ 1, 2.
6. Ce principiu al timpului profetic a fost stabilit la împlinirea celor 70 de săptămâni sau 490 de zile? Și ce valoare are acest principiu în studiul profețiilor timpului? P. 65, ¶ 3.
7. La ce eveniment au ajuns cele 69 de săptămâni simbolice? La ce dată din era noastră s-au terminat? P. 66, ¶ 1.
8. Din ce eveniment au început majoritatea scriitorilor pe acest subiect să numere cele 70 de săptămâni? Și unde au greșit? Ce obiecție aparentă există față de socotirea acestei perioade începând cu al 20-lea an al lui Artaxerxe și cum se poate răspunde? P. 66, ¶ 2.
9. Ce dată este atribuită în mod obișnuit misiunii lui Neemia și care este data adevărată? P. 67, ¶ 1.
10. Care este dovada că anul 454 î.Cr. este data potrivită de la care să numărăm cele 70 de săptămâni? P. 67, ¶ 2.
11. Cum a fost indicată data răstignirii lui Mesia în această profeție? P. 68, ¶ 1.
12. Ce înseamnă afirmația „El (Mesia) va face să înceteze jertfa și darul de mâncare”? P. 68, ¶ 2.
13. Cum a îndeplinit Mesia declarațiile din Daniel 9:24? Și a indicat această profeție cât timp va fi acordat împlinirii acestor lucruri? p. 68, ¶ 3; P. 69, ¶1.
14. A arătat această profeție că masa poporului va fi lepădată la mijlocul „săptămânii”? Care singură caracteristică a profeției (Dan. 9:24) nu s-a împlinit în jumătatea de săptămână (3 ani și jumătate) a slujii lui Isus? P. 69, ¶ 2
15. A promis Dumnezeu 70 de săptămâni națiunii Israel și le-a dat de fapt doar 69 de săptămâni, așa cum pare să indice cele de mai sus? Cum se armonizează? P. 70, ¶ 1.
16. Care au fost trăsăturile caracteristice din ultimii 3 ani și jumătate, în ceea ce privește Israelul? P. 70, ¶ 2.
17. În armonie cu aceasta, care a fost însărcinarea lui Isus către ucenicii Săi cu privire la lucrarea lor în cei trei ani și jumătate imediat după moartea Sa? P. 71, ¶ 1.
18. Care a fost data probabilă a convertirii lui Corneliu și ce fapt a fost marcat în mod corespunzător de acest eveniment? P. 71, ¶ 2.
19. În ce mod s-au împlinit strâmtorarea și necazul profețite în Daniel 9:26 și 27? P. 71, ¶ 3.
20. De ce este recomandabil o recitire și un studiu atent al lui Dan. 9:23-27? p. 72.
STUDIUL IV
TIMPURILE NEAMURILOR
1. Unde apare expresia „Timpurile neamurilor” în Scriptură și pentru ce perioadă se aplică? P. 73, ¶ 1 la 3.
2. Cui i-a fost dată la început stăpânirea pământului? Cum a exercitat el această stăpânire și cui i-a fost dată după neascultarea lui Adam? Ce declarație despre scopul lui Iehova i s-a făcut lui Avraam după potop? P. 73, ¶ 4.
3. Care a fost cea mai timpurie aluzie din partea lui Dumnezeu cu privire la o stăpânire universală națională asupra pământului? Și ce a presupunea aceasta? P. 74, ¶ 1.
4. Care a fost efectul speranței lui Israel asupra altor națiuni? P. 74, ¶ 2.
5. Când Dumnezeu era pe cale să îndepărteze coroana ultimului rege al lui Israel, care a fost hotărârea Lui cu privire la Împărățiile Neamurilor? P. 75, ¶ 1.
6. Întrucât Împărăția lui Israel a fost în anumite privințe tipică pentru Împărăția lui Cristos, ce cale de acțiune a fost potrivită din partea lui Dumnezeu când Israelul s-a dovedit incapabil pentru stăpânirea universală? P. 75, ¶ 2.
7. Cum a fost realizată această răsturnare a stăpânirii? Care va fi al Cincilea Imperiu Universal al Pământului? P. 76, ¶ 1.
8. Ce dată va marca sfârșitul contractului de stăpânire al neamurilor? Dacă această dată poate fi fixată cu exactitate, ce va dovedi ea cu privire la Împărăția lui Dumnezeu? p. 76, ¶ 2; P. 77, ¶ 1.
9. Ce va dovedi această dată cu privire la noul Conducător al Pământului? P. 77, ¶ 2.
10. Ce va dovedi această dată cu privire la ultimul membru al Trupului lui Hristos? P. 77, ¶ 3.
11. În al patrulea rând, ce va dovedi aceasta în ceea ce privește Ierusalimul și relația lui cu neamurile? P. 77 ¶ 4.
12. În al cincilea rând, ce se va dovedi cu privire la „orbirea” lui Israel? P. 77, ¶ 5.
13. Ce va dovedi fixarea acestei date cu privire la marele „Timp de necaz”? P. 77, ¶ 6.
14. Ce va dovedi această dată cu privire la relația dintre Împărăția lui Dumnezeu și „puterile care sunt”? P. 78, ¶ 1.
15. Ce implică cuvintele Domnului nostru: „Până se vor împlini timpurile neamurilor”? P. 78, ¶ 2.
16. Indică Biblia începutul Timpurilor Neamurilor și, de asemenea, ne dă ea durata acestei perioade? În ce fel? P. 79, ¶ 1.
17. Care este dovada Scripturii cu privire la durata acestei perioade și data începerii ei? P. 79, ¶ 2
18. Pe scurt, care a fost istoria națiunii evreiești de când a fost luată coroana de la Zedechia? P. 79, ¶ 3.
19. Prezentați în detaliu metoda de a ajunge la data începutului Timpurilor Neamurilor. P. 79, ¶ 4.
20. Recunoscând puterea lui Dumnezeu către Regatele Neamurilor, este rezonabil să credem că Împărăția lui Dumnezeu a fost înființată la Cincizecime? Care este adevărul despre afirmațiile „creștinătății”? P. 80, ¶ 1. 21. Care a fost poziția Împărăției lui Cristos în decursul Veacului Evanghelic și cât timp va continua umilirea sa? Care ar trebui să fie atitudinea adevăratei Biserici față de „împărățiile acestei lumi”? P. 80, ¶ 2.
22. Când va veni Israelul trupesc în moștenirea promisă? P. 81, ¶ 1.
23. Cum înlăturarea coroanei de la Zedechia a afectat promisiunea „Sceptrul nu se va depărta din Iuda etc.”? (Geneza 49:10). P. 81, ¶ 2.
24. Cum părea să împlinească Moise făgăduința unui mare eliberator și care a fost declarația lui profetică cu privire la acest punct? Către ce seminție s-a limitat în cele din urmă făgăduința? P. 82, ¶ 1.
25. Care au fost așteptările lui Israel în timpul domniilor lui David și Solomon? P. 82, ¶ 2.
26. Cum le-au fost distruse speranțele? P. 83, ¶ 1.
27. Când a fost îndepărtată coroana ultimului Împărat după cum a fost indicat în hotărîrea împotriva lui Zedechia? P. 83, ¶ 2.
28. În ce mod Legământul Legii limita Legământul Avraamic? Și cum a dus aceasta la formarea sectei fariseilor? P. 83, ¶ 3.
29. Care a fost învățătura lui Isus cu privire la capacitatea oricărui om de a ține Legea perfectă a lui Dumnezeu? Le-a reproșat Isus fariseilor pentru străduința sau eșecul lor de a ține Legea pe deplin, sau pentru ce i-a învinovățit? P. 84, ¶ 1.
30. Ce a declarat Isus că este toată semnificația Legii? Și cum a ilustrat-o El în propria Sa viață? P. 84, ¶ 2. 31. Prin ascultarea în mod perfect de Lege, ce lucruri au fost îndeplinite de Domnul nostru Isus? P. 85, ¶ 1.
32. Cum a fost afectat legământul Legii de dobândirea de către Isus a „sceptrului”? P. 85, ¶ 2.
33. Ce a asigurat astfel „Prinţul Păcii” pentru supuşii Săi? Și cum a împlinit El profeția din Geneza 49:10? P. 85, ¶ 3.
34. De ce cei care „așteptau mângâierea lui Israel”, când s-au întors după cei șaptezeci de ani de captivitate, adunându-se în jurul seminției lui Iuda, totuși l-au respins pe „Leul seminției lui Iuda” când El a venit? P. 86, ¶ 1.
35. „Șilo” primind la învierea Sa sceptrul și „toată puterea”, care a fost lucrarea Sa ulterioară în timpul Veacului Evanghelic? Când El, „al cărui drept este” să conducă, va primi coroana sau marea putere și va începe domnia Sa glorioasă? P. 86, ¶ 2.
36. Ce ne așteptăm să dovedim (în acest studiu) cu privire la durata Timpurilor Neamurilor? P. 87, ¶ 1.
37. Oare vom găsi această dovadă exprimată atât de clar, sau în ce fel de formă? P. 87, ¶ 2.
38. Ce sugerează cuvintele Domnului nostru, „Ierusalimul va fi călcat în picioare de neamuri până se vor împlini timpurile neamurilor”? P. 87, ¶ 3.
39. Ce sugestii primim din Leviticul 26:17, 18, 24, 28? P. 87, ¶ 4.
40. Cât de des este menționată această amenințare de „șapte ori”? La ce se referă diferitele pedepse menționate anterior? După ce acestea au eșuat, cum a fost aplicată amenințarea de „șapte ori”? P. 88, ¶ 1.
41. Ce indică legătura cu privire la efectul corector al acestor „șapte timpuri” asupra poporului lui Israel? P. 88, ¶ 2.
42. În ce timp captivitățile mai mici au trebuit să cedeze locul pedepsei finale de „șapte ori”? P. 88, ¶ 3.
43. Cum este folosit în Scripturi termenul „timp”? Și cum este socotit un „an” simbolic, așa cum este folosit în profeții? P. 89, ¶ 1.
44. Au fost cele „șapte timpuri” ale pedepsei lui Israel literale sau simbolice? În ce mod decidem această chestiune? P. 89, ¶ 2.
45. De unde știm că „șapte timpuri” ale lui Nebucadnețar au fost șapte ani literali și că „șapte timpuri” ale lui Israel au fost ani simbolici? P. 90, ¶ 1. 46. Ce alt nume este aplicat scriptural celor „șapte timpuri” ale pedepsei lui Israel? P. 90, ¶ 2.
47. Arată prin diagramă durata celor „șapte timpuri” ale lui Israel, când au început și când se vor sfârși. P. 90, ¶ 3.
48. Citează câteva exemple care dovedesc că „o zi pentru un an” este folosirea Bibliei în profeția simbolică. Ce împlinire deosebit de marcată a profeției a stabilit principiul pe baza căruia sunt socotite „șapte timpuri” ale stăpânirii neamurilor? p. 91.
49. Dacă „șapte timpuri” ale lui Israel s-ar fi împlinit în șapte ani literali, ce rezultat ar fi urmat imediat? P. 92, ¶ 1.
50. A fost restabilirea lui Israel de către Cirus o eliberare de stăpânirea neamurilor? Dacă nu, când ar trebui să ne așteptăm să aibă loc această eliberare și există indicii semnificative în rândul evreilor în prezent? P. 92, ¶ 2.
51. Unde este prezentată în Scriptură o altă vedere asupra Timpurilor Neamurilor? P. 93, ¶ 1, 2.
52. Care este interpretarea visului lui Nebucadnețar? p. 94, ¶ 1, 2; P. 95, ¶ 1.
53. Cum s-a împlinit acest vis în experiențele lui Nebucadnețar? Și care este scopul evident al relatării și interpretării atât de atent al visului acestui rege păgân? P. 95, ¶ 2.
54. De ce a fost acest vis deosebit de potrivit pentru Nebucadnețar? Ce limbaj a folosit el după ce a învățat lecția necesară? P. 96, ¶ 1, 2.
55. Ce a tipificat degradarea lui Nebucadnețar? P. 96, ¶ 3.
56. De ce lui Daniel în viziune guvernele neamurilor i-au fost înfățișate ca fiare sălbatice, și cum i-a fost reprezentat conducătorul Împărăției lui Dumnezeu? P. 97, ¶ 1.
57. Care trei fapte arată potrivirea celor șapte ani literali ai lui Nebucadnețar ca o ilustrație a celor șapte ani simbolici ai Timpurilor Neamurilor? P. 97, ¶ 2.
58. Este esențială cunoașterea datei exacte a degradării lui Nebucadnețar pentru argumentul de mai sus? P. 97, ¶ 3.
59. Care este perspectiva înviorătoare dezvăluită după încheierea Timpurilor Neamurilor? P. 98, ¶ 1, 2.
60. Există vreo indicație actuală că rațiunea se întoarce la omenire? Ce experiență finală va fi necesară înainte ca ei să ajungă la o recunoaștere deplină a lui Iehova și a suveranității Sale de drept asupra tuturor? P. 98, ¶ 3. 61. Ce mijloace pentru subminarea imperiilor pământești s-au dezvoltat rapid în ultimii câțiva ani? P. 98, ¶ 4.
62. Având în vedere dovezile biblice referitoare la Timpurile Neamurilor, ce poate fi considerat un adevăr stabilit? P. 99, ¶ 1.
63. În ce timp a fost înființată Împărăția lui Dumnezeu, așa cum este consemnat în visul lui Nebucadnețar? Și cum corespunde aceasta cu istoria înființării guvernămintelor animalice? P. 99, ¶ 2.
64. Care va fi cauza imediată a marelui timp de necaz și sfărâmării în bucăți a împărățiilor prezente? P. 100, ¶ 1.
65. Întrucât am observat o mare diferență de caracter între Împărăția lui Dumnezeu și împărățiile neamurilor, la ce diferență ar trebui să ne așteptăm în modurile lor de a proceda în război? Ar trebui să căutăm un transfer pașnic al stăpânirii? P. 100, ¶ 2.
66. Pe scurt, când urmează să înceapă Împărăția lui Dumnezeu exercitarea puterii? Și când se va încheia „războiul zilei celei mari a Dumnezeului cel Atotputernic”? P. 101, ¶ 1.
67. Care este caracterul evenimentelor care urmează să aibă loc în „Ziua Domnului”? Și ce este „sabia care rănește capetele peste multe neamuri”? P. 101, ¶ 2, 3.
68. De ce și cum vor accepta toți în cele din urmă Împărăția lui Dumnezeu ca „dorință a tuturor neamurilor”? p. 102.
STUDIUL V
FELUL ÎNTOARCERII ȘI ARĂTĂRII DOMNULUI NOSTRU
1. De ce interesul Bisericii lui Cristos este centrat pe ultimii ani ai Timpurilor Neamurilor? P. 103, ¶ 1.
2. Care două trăsături ale celei de-a Doua Veniri a Domnului trebuie să fie clar reținute pentru a aprecia învățăturile profetice despre acest subiect. Și cum sunt aceste două trăsături legate între ele? P. 103, ¶ 2.
3. Cum este lucrarea celei de-a Doua Veniri legată de cea a Primei Veniri a lui Cristos? P. 104, ¶ 1.
4. Care trebuie să fie prima lucrare a Domnului nostru la a Doua Venire a Sa? Cum și când se va realiza acest lucru? P. 104, ¶ 2.
5. Cum putem armoniza afirmațiile aparent contradictorii ale Domnului nostru, „Iată, eu sunt cu voi în toate zilele, etc.” și „Voi veni din nou”? (Mat. 28:20; Ioan 14:2, 3) P. 105, ¶ 1.
6. Întrucât lucrarea celei de-a Doua Veniri acoperă o mie de ani, ar trebui să ne așteptăm să găsim mai mult sau mai puțin spațiu acordat ei, în profeție, decât celei a Primei Veniri? p. 105, ¶ 2; P. 106, ¶ 1.
7. În studiul nostru despre a Doua Venire, ar trebui să ne așteptăm să găsim ca toate profețiile să marcheze un anumit eveniment sau moment al venirii Domnului? A fost acesta cazul la Prima Venire? Care este cel mai important gând cu privire la a Doua Venire? P. 106, ¶ 2.
8. De ce este esențial să ținem cont de schimbarea naturii Domnului nostru la învierea Sa, când studiem a Doua Venire? P. 107, ¶ 1, 2.
9. Arătați contrastul dintre condițiile Primei și celei de-a Doua Sale Veniri. P. 108, ¶ 1 și nota de subsol.
10. Ce metode au caracterizat manifestările Domnului față de ucenicii Săi după învierea Sa, precum și înainte? Și la ce ne putem aștepta, așadar, la a Doua Sa Venire? P. 109, ¶ 1. 11. Care două fapte a fost necesar să fie clar dovedite de Domnul nostru în manifestările Sale după învierea Sa? Și care au fost particularitățile acestor manifestări? P. 109, ¶ 2.
12. Care a fost metoda de învățare a Domnului cu privire la Împărăție? Și de ce nu au putut ucenicii Săi să se înarmeze împotriva dezamăgirii speranțelor lor? P. 110, ¶ 1, P. 111, ¶ 1.
13. Dându-și seama de tristețea și nedumerirea ucenicilor Săi, care a fost preocuparea și lucrarea principală a Învățătorului după învierea Sa? P. 111, ¶ 2.
14. Pe scurt, în ce fel le-a transmis El vestea învierii Sale? Cui i-a fost mai întâi declarată învierea Sa? P. 111, ¶ 3.
15. Cui i s-a arătat mai întâi Isus și care a fost mesajul Său pentru ele? P. 112, ¶ 1.
16. Care au fost experiențele lui Petru și Ioan, și respectiv al Mariei Magdalena? p. 112, ¶ 2; P. 113, ¶ 1.
17. În ce fel Sa dezvăluit El celor doi ucenici în drum spre Emaus? p. 113, ¶ 2; P. 114, ¶ 1
18. De ce nu L-au recunoscut acești ucenici pe Domnul până când El a luat pâine și a frânt-o? P. 115, ¶ 1.
19. Ce au făcut acești doi ucenici imediat după ce și-au dat seama ce s-a întâmplat? Cum a fost comemorat ulterior acest prim „ospăț de dragoste” informal în prima zi a săptămânii? P. 115, ¶ 2.
20. Cum a crescut și mai mult bucuria ucenicilor în timp ce ei povesteau experiențele lor în această mică întâlnire? Și care au fost particularitățile acestei manifestări de către Domnul lor înviat? P. 115, ¶ 3. 21. Ce perioadă de timp a intervenit până la următoarea manifestare? Și care a fost experiența lui Toma în acest moment? P. 116, ¶ 1.
22. După această manifestare de către Domnul lor, care au fost probabil experiențele ucenicilor de ceva vreme și care au fost nedumeririle lor? p. 116, ¶ 2; P. 117, ¶ 1.
23. Care a fost, fără îndoială, atitudinea Domnului lor înviat în această perioadă? P. 117, ¶ 2.
24. Care a fost următoarea manifestare și minune a lui Isus? (Luca 5:4-11) P. 118, ¶ 1, 2.
25. Care a fost porunca Domnului către ucenicii Săi în acest moment? Ce întrebare i-au adresat Învățătorului și care a fost răspunsul Lui profetic? P. 119, P. 120, sus și nota de subsol.
26. După înălțarea Domnului nostru, ce înțelegere mai profundă a Planului Divin, ce înțelegere mai clară a Împărăției și a Regelui, le-au fost oferite ucenicilor? p. 120.
27. Ce cale au urmat apoi ucenicii, conform poruncii Domnului lor? P. 121, ¶ 1.
28. Se va manifesta Domnul exact în același mod la a Doua Sa Venire? P. 121, ¶ 2.
29. Ar fi imposibil ca Cristos să apară în formă umană la a Doua Sa Venire? De ce astfel de manifestări nu ar fi în armonie cu sensul general al Planului Divin? P. 122, ¶ 1.
30. Nu poate fi obținută cunoașterea în alt mod, decât auzind cu urechea naturală și văzând cu ochiul natural? P. 122, ¶ 2. 31. Care a fost necesitatea ca Domnul nostru să se arate ucenicilor Săi în modul cum li s-a arătat, și există o astfel de necesitate acum? P. 123, ¶ 1.
32. Deși Isus a înlăturat obstacolele naturale din calea credinței lor, prin asumarea formei umane etc., care a fost cea mai eficientă metodă de a-și convinge ucenicii și de a-i face martori ai învierii Sale? P. 123, ¶ 2.
33. Domnul nostru s-ar fi putut arăta ucenicilor Săi ca o flacără de foc, dar ce ar fi realizat o asemenea manifestare? P. 124, ¶ 1.
34. Dacă El S-ar fi arătat în gloria formei spirituale, așa cum s-a arătat Îngerul lui Daniel, care ar fi fost rezultatul? P. 124, ¶ 2.
35. În cele patruzeci de zile dintre învierea și înălțarea Sa, cât timp s-a manifestat Domnul în mod vizibil ucenicilor Săi? Și ce concluzie este sugerată cu privire la starea Lui în restul timpului? P. 125, ¶ 1, primele zece rânduri.
36. De câte ori s-a manifestat Isus în exact aceeași formă atât de familiară ucenicilor Săi în cei trei ani de intimitate cu El? De ce a fost așa și cum s-a manifestat El în alte momente? P. 125, ¶ 1, al unsprezecelea rând, până la ¶ 3.
37. Ce fapte le-a dovedit Isus astfel ucenicilor Săi? P. 126, ¶ 1 și nota de subsol.*
38. Ce dovezi incontestabile au fost date de Domnul că El nu mai era o ființă umană? P. 126, ¶ 2, până la P. 127, ¶ 2.
39. Sunt cele de mai sus în armonie cu învățăturile spiritismului, swedenborgianismului etc.? Dacă nu, care este diferența? P. 126, notă de subsol.†
40. Au existat alte manifestări similare cu ocazii speciale pentru comunicări speciale de la Iehova? Citează câteva cazuri. P. 127, ¶ 3.
41. Ce dovezi există că trupurile asumate de aceste ființe spirituale nu erau corpurile lor spirituale glorioase? P. 127, ¶ 4.
42. De unde știm că trupurile în care a apărut Domnul nostru erau trupuri reale, umane, și nu simple iluzii? P. 128, ¶ 1.
43. Ce concluzii absurde au tras unii din declarația Domnului nostru: „Un duh nu are carne și oase, cum vedeți că am eu”? P. 128, ¶ 2.
44. La ce concluzii eronate am fi conduși de ideea populară că trupul înviat al Domnului nostru este același trup în care El a fost răstignit? P. 129, ¶ 1.
45. Este mai rezonabil să presupunem că trupul spiritual al Domnului nostru, după învierea Sa este un trup omenesc, decât să presupunem că trupul Său spiritual de dinaintea primei Sale veniri a fost omenesc? P. 129, ¶ 2.
46. Ce s-a întâmplat cu trupul uman al Domnului nostru și de ce a fost eliminat astfel? P. 129, ¶ 3.
47. Dacă trupul glorios al Domnului nostru după înviere a fost un trup de carne, cum am explica aparițiile și disparițiile Sale și diferitele forme ale manifestărilor Sale? P. 130, ¶ 1.
48. Putem să considerăm că acestea au fost doar miracole? P. 130, ¶ 2.
49. Ce diferență a caracterizat în mod special maniera Domnului nostru față de ucenicii Săi după învierea Sa și de ce s-a părut potrivit? P. 131, ¶ 1.
50. Ce gânduri cu privire la personalitatea lui Iehova ne vor ajuta să apreciem starea Domnului nostru de la învierea Sa? Ce spun Scripturile despre capacitatea omului de a-L vedea pe Dumnezeu? Îl văd îngerii pe Dumnezeu? P. 131, ¶ 2. 51. Dacă Domnul nostru Isus, de la învierea Sa, este încă Omul Cristos Isus, cum se armonizează aceasta cu declarația biblică despre înălțarea Sa? Ar putea Isus să-L vadă pe Dumnezeu dacă este încă un om? Dacă Isus și-a luat din nou natura umană la învierea Sa, cum ar arăta El fizic pentru toată veșnicia? Și, dacă „vom fi ca El,” ce înfățișare ar prezenta martirii? De ce este această viziune nescripturală și, de asemenea, cea mai nerezonabilă? P. 132, ¶ 1.
52. Ce experiență a fost necesară pentru Pavel ca să devină apostol? Care a fost scopul Domnului nostru de a i se arăta lui Pavel în trupul Său glorificat, așa cum este, în loc de așa cum a fost? Cum va vedea Biserica pe Cristos? P. 133, ¶ 1.
53. Ce a tipificat Moise când a coborât de pe munte? Și care a fost semnificația vălului său? P. 134, ¶ 1.
54. Pe măsură ce studiem mai atent modul în care Domnul nostru s-a manifestat după învierea Sa, care sunt concluziile noastre? Și, recunoscând marea Sa înălțare, care ar trebui să fie așteptările noastre în legătură cu revelarea Sa la a doua Sa venire? P. 135, ¶ 1.
55. Dacă Domnul S-ar manifesta în glorie lumii, care ar fi rezultatul? Care ar fi efectul, dacă ar apărea ca un om? P. 135, ¶ 2.
56. Cum a fost „Dumnezeu manifestat în trup” în Isus? Cum ar trebui, așadar, să ne așteptăm ca Cristosul să fie manifestat în trup? P. 136, ¶ 1.
57. Chiar la începutul Mileniului, cum va fi Cristos „manifestat în trup”? Și cum poate întreaga omenire să devină imagini ale lui Dumnezeu și ale lui Cristos? P. 136, ¶ 2.
58. Care va fi condiția omului perfect în ceea ce privește Spiritul Sfânt și Cuvântul lui Dumnezeu? Ce metode de comunicare și instruire vor fi probabil folosite între Împărăția Spirituală și reprezentanții ei pământești? P. 136, ¶ 3.
59. Există ceva în rațiune sau în Scriptură care să impună ca Cristos să apară în diferite trupuri de carne și oase la a doua Sa venire? Cum funcționează împărăția lui Satan și cum se manifestă el în trup? P. 137, ¶ 1.
60. Cum va funcționa Cristosul, „schimbați,” într-un mod similar, dar cu rezultate opuse? P. 137, ¶ 2.
61. Cum va fi manifestată prezența Domnului în lume și cum va fi recunoscută de omenire, în general? P. 137, ¶ 3.
62. Care a fost de mult timp ideea populară cu privire la relația dintre făcătorii de rele și suferință și necazuri? Care au fost faptele în trecut în ceea ce privește acest principiu? Cum va schimba ziua strâmtorării aceste aspecte? Ce Psalmi descriu în mod special operațiunile noului Guvern? P. 137, ¶ 4.
63. Va fi prezența noului Împărat al pământului dezvăluită brusc? P. 138, ¶ 1.
64. Pe măsură ce strâmtorarea va crește, ce eforturi vor depune oamenii pentru a se proteja? P. 139, ¶ 1, și nota de subsol.
65. Ce se va întâmpla cu idolatria banului în acea zi? Citează versetele biblice referitoare la acest subiect. P. 139, ¶ 2.
66. Va recunoaște lumea cauza necazului la începutul Zilei strâmtorării? P. 139, ¶ 3.
67. De la cine și prin cine va veni răsplătirea din Timpul Necazului asupra celor nedrepți? Cum ar putea fi strâmtorarea mult diminuată? P. 140, ¶ 1.
68. Când va realiza lumea în întregime adevărata stare a lucrurilor și rolul pe care l-au avut în „războiul zilei celei mari a Dumnezeului Celui Atotputernic”? P. 140, ¶ 2.
69. De ce unii vor învăța semnificația strâmtorării mai repede decât alții? Îl va lăsa Domnul în acest timp fără martori cu privire la cauza necazului? P. 141, ¶ 1.
70. Cum va diferi poziția Bisericii de cea a lumii la a Doua Venire a Domnului și de ce? Care este misiunea „picioarelor” sau a ultimilor membri ai Bisericii lui Cristos în acest moment? P. 141, ¶ 2. 71. Există în Scriptură declarații referitoare la a doua venire a Domnului care par a fi contradictorii? P. 142, ¶ 1.
72. Ce Scripturi declară și ilustrează clar felul celei de-a Doua Veniri? P. 142, ¶ 2.
73. Care este corespondența dintre „zilele lui Noe” și „zilele Fiului Omului”? P. 143, ¶ 1.
74. Pe de altă parte, ce Scripturi se pare că sunt în conflict cu cele de mai sus? P. 143, ¶ 2.
75. În calitate de căutători ai adevărului, vom accepta unele dintre aceste afirmații și le vom respinge pe altele? Ce principiu trebuie urmat întotdeauna în căutarea adevărului pe acest subiect? P. 143, ¶ 3.
76. Ce alte două ilustrații sunt date cu privire la felul venirii Domnului? P. 144, ¶ 1.
77. Atunci când încercăm să interpretăm aceste texte aparent contradictorii, ce principiu trebuie aplicat pentru a armoniza figurativul cu declarațiile literale? P. 144, ¶ 2.
78. Cum descrie Apostolul în 1 Tesaloniceni 4:16 felul celei de-a doua veniri? Cu ce alte Scripturi corespunde această descriere? P. 145, ¶ 1, 2.
79. Care este semnificația expresiei „Cu un strigăt” și cum se aplică aceasta la condițiile actuale din lume? P. 146, ¶ 1, 2.
80. Explicați simbolul „Glasul Arhanghelului”. Ce alte expresii scripturale se aplică acestui gând? P. 147, ¶ 1, 2.
Spelling error report
The following text will be sent to our editors: